Léčba rázovou vlnou

Máte problémy s bolestí horních a dolních končetin, tenisovým loktem, akutními či chronickými záněty, zánětem Achillovy šlachy apod.? Pak by vám mohla pomoct léčba rázovou vlnou.

Co je léčba rázovou vlnou?

Jedná se o terapii, která je určena k ošetření entezopathií měkkých tkání v blízkosti kosti a dalších bolestivých zánětů. Samotný přístroj funguje na principu radiálních rázových vln, které pronikají do bolestivého ložiska.

Rázová vlna se nejčastěji používá pro:

• léčbu tenisového lokte či dalších bolestí v této oblasti
  • rehabilitaci zánětu Achillovy šlachy
  • počínající stádia artrózy
  • nevyjasněných bolestí v oblasti bérce
  • bolesti šlach a svalových spojení v horní části dolních končetin (např. třísla)
  • bolesti při nadměrné zátěži kolena
  • akutní a chronické záněty paty, či na ostruhu patní kosti

Poslední dobou se využívá rázová vlna v kombinaci s akupunkturou v místě akupunkturních bodů. Díky tomu lze pak ovlivnit recidivující bolesti v bedrech, blokády páteře, bolesti krční páteře, ramen, hlavy atd.

Princip rázové vlny

Samotný přístroj je vytvořen ze vzduchové vlny, která je do něj vháněna pod tlakem. Rázová vlna je pak přenášena skrze hlavici aplikátoru do určené tkáně. Abychom dosáhli lepší kvality přenosu rázových vln z hlavice do ošetřované tkáně, používáme kontaktní gel.

Výhody rázové vlny:

• neinvazivní metoda
  • časově nenáročné ošetření
  • vysoká účinnost
  • nijak výrazně neomezuje pacienta
  • minimální vedlejší účinky
  • zkrácení doby léčení až o polovinu
  • dlouhodobé až trvalé výsledky

Působení rázové vlny

Maximální hloubka této vlny je 3,5 cm. Díky aplikaci dochází k okamžité redukci napětí tkáně a postupnému zmenšení úponových bolestí. Dále díky léčbě rázovou vlnou dochází ke zvýšení lokální cirkulace krve (reflexní překrvení) a tedy i zvýšení metabolismu.

Kdy se léčba rázovou vlnou nedoporučuje?

Existují případy, kdy léčba rázovou vlnou není vhodná. Konkrétně se jedná o pacienty trpící poruchou krevní srážlivosti, psychickými poruchami, onkologickými chorobami nebo v těhotenství.

Ošetření rázovou vlnou v našem zařízení

Terapii vždy indikuje lékař na základě vyšetření pacienta (RTG, případně ultrazvuk). Léčba rázovou vlnou se provádí ambulantně a v některých případech používáme lokální anestezii. Jedno sezení trvá zhruba 10 - 20 minut.

Pacient, který má podstoupit tuto terapii, musí dodržovat v den aplikace klidový režim. Následující den se může vrátit ke svým běžným aktivitám. V případě, že se rázová vlna aplikuje na pohybový aparát, dochází pacient na terapii třikrát v intervalech zhruba 2 - 3 dny. Pokud se během třetí aplikace nedostaví efekt, lze ještě aplikovat další dvě terapie. Pokud je potřeba celé ošetření opakovat, je nutný tříměsíční interval mezi prvním a druhým ošetřením.

Nemocnice Waldsassen

S téměř 100 zaměstnanci, 6 specializovanými odděleními a 63 lůžky je zdravotnické středisko Waldsassen silným partnerem pro Vaše zdraví. Jako člen a kompetenční centrum akciové společnosti Kliniken Nordoberpfalz AG zajišťujeme spolehlivou a moderní lékařskou péči.

Egerer Straße 30, 95652 Waldsassen
E-Mail: info@kliniken-nordoberpfalz.de