Spinální stenóza

Stává se vám často, že cítíte ve vašich rukou nebo nohou necitlivost, brnění či slabost? Míváte potíže při chůzi? Často vás bolí v rameni, krční páteři či hlava? Trápí vás inkontinence? Pak se může jednat o lumbální spinální stenózu. Navštivte proto naši nemocnici, kde vás důkladně vyšetříme a zjistíme, co vám konkrétně je.

Co je stenóza páteřního kanálu?

př. Lumbální spinální stenóza

Lumbální spinální stenóza je onemocnění, při kterém dochází k postižení nervových vláken vlivem zúžení páteřního kanálu v bederním úseku.

Toto onemocnění se nejčastěji vyskytuje ve středním a vyšším věku jako projev degenerativních změn. Projev nemoci je však u každého velmi individuální. U některých jedinců může dojít k samovolnému návratu do původního stavu, zatímco u jiných se stav nijak nemění a u dalších se progresivně zhoršuje.

Příznaky onemocnění

Bederní páteřní stenóza se projevuje řadou příznaků. Charakteristickým příznakem jsou neurogenní klaudikace. Po určité době stání ve vzpřímené poloze nebo při chůzi na určitou vzdálenost vznikají bolesti, které vystřelují ze zad do jedné nebo obou dolních končetin a tyto bolesti jsou následovány slabostí.

Mezi další příznaky v jiných lokalizacích patří:

• bolest zad
  • ztuhlost
  • necitlivost v horních končetinách, zejména v rukou
  • bolest krční páteře
  • apod.

Příčiny spinální stenózy

Ke změnám velikosti či tvaru páteřního kanálu dochází v důsledku stárnutí. Za normálních okolností je v páteřním kanálu a v meziobratlových prostorech dostatek místa pro nervová vlákna, avšak když se tyto prostory postupem času zmenšují, může dojít ke kompresi nervu.

Diagnostika onemocnění

Diagnózu spinální stenózy provádíme pomocí kompletní anamnézy a fyzikálním neurologickým vyšetřením, které pomůže určit závažnost stavu. Pro potvrzení diagnózy využíváme zobrazovací vyšetření jako klasické rentgenové metody, magnetickou rezonanci či počítačovou tomografii.

Léčba spinální stenózy

Léčba tohoto onemocnění začíná v naší nemocnici konzervativními postupy, které zahrnují protizánětlivé léky, léky proti bolesti a fyzikální terapii, která v mnoha případech pomáhá. V případě, že nedochází ke zlepšení, přistupujeme k chirurgickému řešení.

Nejběžnější komplikace onemocnění

Nemocnice Waldsassen

S téměř 100 zaměstnanci, 6 specializovanými odděleními a 63 lůžky je zdravotnické středisko Waldsassen silným partnerem pro Vaše zdraví. Jako člen a kompetenční centrum akciové společnosti Kliniken Nordoberpfalz AG zajišťujeme spolehlivou a moderní lékařskou péči.

Egerer Straße 30, 95652 Waldsassen
E-Mail: info@kliniken-nordoberpfalz.de