Bércové vředy

Trpíte-li bércovým vředem, navštivte naši kliniku. S léčbou bércových vředů máme bohaté zkušenosti a víme, jaká léčba bércového vředu je účinná a efektivní. Navštivte nás a my se o vás postaráme.

Co je to bércový vřed?

Jedná se o chronické a dlouhodobé onemocnění, které se často opakuje. Toto onemocnění lze charakterizovat ztrátou a odumírání kožní tkáně na dolních končetinách. Ztráta tkáně zasahuje i hlubší podkožní vrstvy a tak dochází ke vzniku nevzhledné rány, která se pak léčí po mnoho týdnů.

Vředy se nejčastěji vytvoří na holeni, tedy přední části bérce. Proto byly pojmenovány jako bércové vředy.

Příčiny vedoucí ke vzniku

Nejčastějším problémem bývají cévní problémy, konkrétně většinou špatný odtok krve žílami neboli žilní nedostatečnost. Zevní příčiny nebývají příliš časté, vzniknout však mohou při nejrůznějších poškozeních kůže v důsledku úrazu, působení extrémně nízkých či vysokých teplot, rentgenového záření, při kontaktu s chemickými látkami atd. Dále mohou být na vině tepenné poruchy a poruchy látkové výměny.

Příznaky bércového vředu

Sklon k bércovým vředům signalizují otoky dolních končetin, tvorba kožních šupin, pigmentové skvrny na kůži či špatně se hojící drobné oděrky.

Bércový vřed může ještě výrazně zhoršit:

• cukrovka
  • obezita
  • zánět hlubokých žil
  • sedavé zaměstnání
  • nedostatek pohybu
  • špatná výživa nebo kouření
  • dědičná dispozice či vyšší věk

Léčba bércových vředů u nás

Naše klinika se zaměřuje na léčbu bércových vředů pomocí vlhkého obvazu. Léčení bércových vředů provádíme ve třech fázích, kdy u každé z nich použijeme jiný vlhký obvaz. V první fázi se přikládá na vřed čisticí obvaz, který odstraní z rány nečistoty a odumřelou tkáň. Tento obvaz rovněž dokáže odsát z povrchu vředu nadbytečný sekret s choroboplodnými zárodky.

V druhé fázi se na vřed přiloží obvaz, který podporuje tvorbu nové tkáně tím, že vyrovná potřebnou vlhkost v ráně a chrání ji před vysycháním. Ve třetí fáze se aplikuje materiál urychlující dělení buněk, udržuje prostředí rány vlhké a zabraňuje předčasnému vytvoření strupu.

Komplikace bércového vředu

Přítomnost bércového vředu sebou nese mnohá rizika a to zejména proto, že se nejedná o samostatné onemocnění, ale bývá kombinováno s dalšími, mnohdy velmi závažnými chorobami. Jelikož se jedná o oslabení organismu, je bércový vřed vážným problémem. Mezi komplikace se řadí rozvoj erysipelu (růže) nebo zápach, který pacienta může ohrožovat psychicky. V krajním případě se z vředu může vyvinout i rakovinné bujení.