Syndrom diabetické nohy

Víte, že léčba v zahraničí je hrazena vaší pojišťovnou?
Využijte kvalitní německé lékařské péče BEZ ČEKÁNÍ!

Nemocní s cukrovkou často trpí nehojícími se ranami a infekcemi, zejména na nohou. Příčinou mohou být poškození nervů a/nebo poruchy krevního zásobení. Nabízíme moderní metody léčby ran a jiná opatření, která mají za cíl zlepšení cirkulace krve, snížení namáhání nemocné nohy nebo rány pomocí speciální obuvi, kterou budete muset nosit jen po určitou dobu.

Co je diabetická noha?

Jedná se o nejčastější pozdní komplikaci diabetu, která ovlivňuje kvalitu života. Syndromem diabetické nohy se označuje postižení dolních končetin pacientů a mezi jeho vážné následky patří ulcerace, gangrény a v krajních případech dokonce i nutnost amputace.

Příčiny diabetické nohy

Diabetická neuropatie je velmi častá komplikace u nemocných cukrovkou. Postihuje až 50 % diabetiků, a to prvního i druhého typu. Při tomto onemocnění dochází k postižení funkce a struktury nervu.

Léčba diabetické nohy na naší klinice

Léčení diabetické nohy je většinou velice obtížné a úspěšnost závisí hlavně na jejím včasném zahájení. Při léčbě syndromu je pro nás nejdůležitějším opatřením maximální odlehčení, kterým odstraníme tlak na ulceraci. Kdyby nedošlo k odstranění tlaku, délka hojení by se významně prodloužila a hojení by bylo velice obtížné. V případě, že jsou poškozené i cévy, může léčba probíhat v péči angiologů - internistů.

Pokud se u pacientů objeví známky infekce, zahájíme antibiotickou terapii. Další nezbytnou součástí terapie, kterou provádíme, je lokální léčba ran. Během ní provádíme očištění a ošetření rány a následně aplikujeme vhodné prostředky pro hojení ran (např. vakuová terapie nebo terapie pomocí larev).