Léčba ran

Víte, že léčba v zahraničí je hrazena vaší pojišťovnou?
Využijte kvalitní německé lékařské péče BEZ ČEKÁNÍ!

Pacienty s poruchami krevního zásobení často trápí velmi dlouhá doba a špatné hojení ran. Naše klinika vám nabízí moderní metody léčby těchto potíží, které se nám osvědčily a jsou velice účinné.

Co je to rána?

Rána je typ zranění, u něhož je poškozena kůže či podkožní tkáň. Obecně se rány dělí na akutní a chronické. Akutní rány jsou takové, které se hojí v krátkém čase (do 6 týdnů) a bez výrazných komplikací. Mezi akutní rány se řadí např. odřeniny, tržné, řezné, střelné rány nebo rány způsobené kousnutím a samozřejmě i rány operační. Naproti tomu chronické rány během 6 – 9 týdnů nevykazují skoro žádnou tendenci k hojení. Proces hojení bývá u těchto typů ran narušen nejčastěji infekcemi.

Léčba ran na naší klinice

Při poškození tkáně organismus vždy nastartuje proces hojení, které je zapotřebí podpořit vhodnou léčbou. Různé typy ran vyžadují různá ošetření i léčbu. V dnešní době existuje velké množství způsobů, jak zamezit zpomalenému hojení ran, tedy hojení relativně urychlit. My se vždy zaměřujeme na ty způsoby, které budou co nejlépe vyhovovat všem aspektům daného problému u individuálního pacienta. Než se tedy zvolí způsob léčby, zohledňujeme následující aspekty:

• typ a stav rány
  • dostupnost léčby
  • délka jejího trvání
  • finanční náročnost léčby
  • další faktory

K léčbě chronických a akutních ran využíváme:

• klasické chirurgické postupy
  • speciální obvazy
  • vakuovou terapii
  • terapii pomocí larev hmyzu
  • další postupy včetně celkové i lokální medikamentózní léčby

Speciální obvazy

Pro léčbu některých chronických poranění používáme speciální obvazy, které urychlují proces hojení. Tyto obvazy jsou potaženy speciální nanočásticemi a sloučeninami, které jsou rozpustné ve vodě. Před aplikací obvaz ponoříme do dvou roztoků, které zahájí reakci. Díky tomuto postupu vznikne v ráně optimální vlhké prostředí, které je potřebné pro hojení. Toto vlhké hojení ran chrání rány před infekcemi a vnějšími vlivy.

Výhody speciálních obvazů:
  • zkrácení doby léčby
  • delší intervaly mezi převazy
  • menší bolest při převazu
  • menší nebo žádná nutnost chirurgického zásahu
  • celkové snížení nákladů na léčbu

Vakuová terapie

Dalším druhem, který používáme při léčbě ran, je vakuová (podtlaková) terapie. Jedná se o mechanickou léčebnou metodu, která urychluje tvorbu nové tkáně a zlepšuje prokrvení v oblasti rány. Při této terapii používáme subatmosférický tlak, který se přenáší prostřednictvím přenosné pumpy na povrch rány.

Vakuová terapie je u nás velice účinnou a efektivní metodou při léčbě chronických i akutních ran, jejichž hojení se zkomplikovalo infekcí. Nejčastěji metodu využíváme u těch pooperačních ran, u nichž dochází ke komplikacím. Dále ji využíváme také při léčbě válečných a obdobných poranění, kdy chybějí části tkáně a rána bývá znečištěna, stejně jako při léčbě hlubokých popálenin nebo proleženin, bércových a diabetických vředů.

Terapie pomocí larev

U hnisajících ran a zejména u ran nekrotizujících (mrtvá tkáň), aplikujeme léčebnou metodu pomocí larev červů. Jedná se o několik tisíc let starou metodu, při které se na ránu aplikují speciální sterilně vypěstované larvy, které v ráně začnou požírat odumřelou tkáň a zdravá a živá tkáň zůstane zachována. Červi tak dokáží šetrně perfektně vyčistit ránu.

Terapie pomocí larev je bezbolestná. Pacienti cítí v ráně pouze jemné šimrání. Když červi celou ránu vyčístí, jsou z ní odstraněni.