Artróza kolenního kloubu

Přetěžovali jste během svého života klouby? Máte problémy s bolestí kloubů ráno při vstávání, samotné chůzi, schodech či nerovném terénu? Pak se může jednat o artrózu kolenního kloubu.. Abyste měli jistotu, zda se skutečně jedná o toto onemocnění, doporučujeme navštívit naši kliniku ve Weidenu, kde se vás ujmou naši specializovaní lékaři, kteří vás vyšetří a diagnostikují problém.

Co to je artróza?

V případě, že vám byla našimi lékaři diagnostikována artróza kolenního kloubu a vy přesně nevíte, o jaké onemocnění se jedná. Artróza neboli také gonartróza postihuje, jak už je z názvu zřejmé, největší kloub lidského těla – kolenní kloub.

Co se děje v kolenním kloubu při artróze?

Stejně jako u ostatních kloubů postižených tímto onemocněním, tak i u kolenního kloubu dochází k remodelaci tvaru kloubních ploch a zmenšení prostoru kloubní štěrbiny mezi kostmi. To pak vede k destrukci měkkých trkání kolene (např. u menisků vazů). V případě, že dojde k postižení měkkých struktur kolene, projeví se to jako viditelná deformita u kloubu. Kloub je pak vybočený nebo vbočený.

Artróza kolene – projevy, příznaky

Hlavním příznakem této nemoci je jednoznačně bolest, která vzniká při zátěži – konkrétně tedy při chůzi v terénu, po schodech, atd. V pozdějším stádiu onemocnění se bolest projevuje v noci nebo když je kloub v klidu. Dalším běžným příznakem je nestabilita, otok kolena, bolest na dotek a omezení rozsahu pohybu v kloubu.

Příčiny artrózy kolene

Příčiny artrózy kolenního kloubu jsou různé a ne vždy plně definovatelné. I když je artróza následkem přirozeného stárnutí organismu, existuje i několik faktorů, které k jejímu rozvoji přispívají. Konkrétně se jedná o:

• nadváhu
  • přetěžování kloubů sportem
  • úrazy

V některých případech může být původ rovněž genetický nebo jako následek prodělaného zánětlivého onemocnění či operace.

Artróza kolenního kloubu – léčba

Jakmile je vám diagnostikována artróza kolenního kloubu, pak se tohoto onemocnění víceméně již nezbavíte. Po vyšetření na naší klinice vám jeden z našich lékařů nasadí takovou léčbu, která zmírní bolesti, maximalizuje pohyblivost a omezí její zhoršování.

Lékař vám rovněž předepíše potřebné léky, které pomáhají proti bolesti.

Léčba artrózy kmenovými buňkami

V současné době lze léčit artrózu novou technologií – pomocí vlastních kmenových buněk pacienta. Tato léčba je založena na mini liposukčním odběru zhruba 50 ml vlastní tukové tkáně a odběru krve k získání plazmy. Z toho připravíme na naší klinice kmenové buňky, které aplikujeme injekčně přímo do postiženého místa. Tím dochází k regeneraci a obnovení poškozených tkání.

Léčba artrózy pomocí kmenových buněk je nenáročný ambulantní zákrok, díky kterému pacient pocítí poměrně rychle zlepšení.