Endoprotetika (nahrazení kloubu protézou)

Víte, že léčba v zahraničí je hrazena vaší pojišťovnou?
Využijte kvalitní německé lékařské péče BEZ ČEKÁNÍ!

U mnoha pacientů se během života objeví bolestivé stavy či invalidita, a to v důsledku nějakého úrazu, zánětu či prodělaného degenerativního onemocnění. V mnoha případech je pak jedinou možností, jak se navrátit do normálního a plnohodnotného života bez bolestí a významného pohybového omezení, totální endoprotéza.

Co je endoprotéza?

Endoprotéza je umělá náhrada poškozeného kloubu, která má dvě části:

• nosnou část – ta se ukotvuje do kosti
  • kloubní část – tato část svým tvarem a povrchem umožňuje hladký pohyb

Při totoální endoprotéze u pacienta dochází k nahrazení všech částí poškozeného kloubu.

Příčiny poškození kloubu

Za poškozením kloubu může stát mnoho příčin. Nejčastější příčinou, která způsobuje změny u kloubů, je osteoartróza, kterou trpí téměř každý druhý člověk. Mezi další běžné příčiny se řadí:

• zánětlivé příčiny (jako artritida)
  • traumatická příčina vniklá např. z různých úrazů
  • onkologická příčina (např. vznik nádoru)

Předoperační příprava u nás

Každá operace vyžaduje pečlivou přípravu nemocného. To obzvlášť platí při operaci totální endoprotézy. Proto pacient na naší klinice projde komplexním interním předoperačním vyšetřením, díky kterému lékař zhodnotí schopnost pacienta k podstoupení operace.

Operace na naší klinice

Stejně jako jiné operace na kostech, tak i implantace náhrady u poškozeného kloubu vyžaduje přísné dodržování asepse a dostatečně zkušený personál. Samotná operace je na naší klinice prováděna v poloze na zádech v celkové anestezii. Během operace je pacientovi vyměněn poškozený kloub za umělou endoprotézu a následně je vyzkoušena její pohyblivost a stabilita.

Zaměření kliniky

Naše klinika se konkrétně zaměřuje na:

• náhradu kyčelního a kolenního kloubu prostřednictvím malých řezů, jedná se o metodu šetrnou ke tkáním
  • aplikace speciálních endoprotéze ramenního kloubu při tříštivých zlomeninách, náhradu kloubu při svalové atrofii a selhání funkce svalu (tzv. reverzní endoprotéza ramenního kloubu)
  • výměnu endoprotéz při jejich poškození či uvolnění, infekcích nebo při zlomeninách s poškozením upevnění endoprotéz
  • zhotovení speciálních endoprotéz vyrobených na zakázku („custom-made")
  • rekonstrukce rozsáhlých defektů kostní tkáně pomocí transplantace vlastní kostní tkáně pacienta nebo tkáně od dárce z banky kostní tkáně (opatřené certifikátem)
  • nahrazení kloubů prstů ruky implantáty v rámci komplexních rekonstrukčních operací
  • rehabilitace a cvičení po operaci kyčelního kloubu