Manuální terapie (mobilizace, manipulace)

Manuální terapie je jednou ze základních metod léčby funkčních poruch pohybového ústrojí. Díky manuální léčbě lze ovlivnit zkrácené svaly, svalovou povázku a ostatní měkké tkáně. Dále je jejím cílem odstranění bloků a odstranění bolesti kloubů.

Manuální terapie je založená hlavně na práci rukou, které na tělo působí tahy a tlaky v různé intenzitě. Jedná se o odborné péči o zdraví těla, která se snaží řešit nejenom příznaky, ale také příčiny bolestí.

Kdy manuální terapie pomůže:

• akutní blokace páteře a kloubů
  • bolest svalů
  • bolest hlavy či migréna
  • špatné prokrvování končetin
  • vystřelující bolest do končetin
  • točení hlavy a závratě
  • atd.

Kdo manuální terapii provádí?

Manuální terapii vám na naší klinice doporučí lékař a vykonává ji u nás kvalifikovaný odborný terapeut, který se vyzná v problematice pohybového ústrojí a má zároveň velký cit v rukou. Terapeut na naší klinice se zabývá mobilizací kloubů a páteře pomocí různých manipulačních technik, díky kterým dochází k protahování, napravování či uvolňování blokád.

Pro koho je terapie vhodná?

Manuální terapie je vhodná pro každého, kdo trpí lehkými i středně těžkými obtížemi páteře a kloubů. Doporučujeme ji všem lidem všech generací, kteří mají pohybový systém v nerovnováze. Dále je vhodná také pro lidi trpící bolestí zad a kloubů, svalovými křečemi, chronickými bolestmi zad, migrénami, bolestmi hlavy atd. Ideální je pro sportovce i pacienty po úrazu.

Ošetření na naší klinice vždy přizpůsobíme potřebám konkrétního klienta. Obecně toto ošetření trvá do 45 minut.

Kdy se dostaví výsledek?

Výsledek se často dostaví již po prvním ošetření, kdy pacient cítí výraznou úlevu. Po odblokování dlouhodobých bloků přichází pocit mobility, dále se mohou dostavit lehké bolestivé výkyvy nebo únava. Ke zlepšení doporučujeme podstoupit alespoň 1-2 ošetření. Po podstoupení manuální terapie je vhodný klidový režim.