Zánět močového měchýře

Velmi často, především v podzimním a zimním období trápí mnoho žen zánět močového měchýře. Nejčastější příčinou vzniku tohoto onemocnění je bakteriální infekce, avšak negativní roli mohou mít i různé nemoci (např. cukrovka). Na naší klinice se s touto nemocí setkáváme často, takže máme opravdu bohaté zkušenosti s jejím účinným a efektivním léčením.

Co způsobuje zánět močového měchýře?

Zánět močového měchýře je způsoben bakterií Escherichia coli, která se velice snadno přenese z konečníku do močové trubice a následně i do močového měchýře. Proto jsou ženy na toto onemocnění více náchylnější než muži, neboť ženy mají močovou trubici a konečník blíže u sebe.

Zánět může vzniknout také kvůli častému zadržování močení, střídání sexuálních partnerů nebo prochladnutí.

Příznaky zánětu močového měchýře

Příznaky zánětu močového měchýře lze velice snadno rozpoznat. Mezi hlavní se řadí neustálá nutkavost na záchod a to i v okamžiku, kdy potřebu právě vykonal. Dalšími příznaky jsou bolest, pocit pálení nebo ostrá bolest v místech močového měchýře a při jeho vyprazdňování.

Léčba zánětu močového měchýře na naší klinice

Jak už bylo výše zmíněno, naše oddělení má se záněty močového měchýře bohaté zkušenosti. Lékař vám provede v prvé řadě test moči, ze kterého zjistí případně bakterie, které se následně léčí antibiotiky. Vhodně zvolená antibiotika tento problém vyřeší během několika dní. V průběhu léčby doporučujeme dodržovat klidový režim, pít dostatečné množství tekutin a urologického čaje.

Jak předejít tomuto onemocnění?

Abyste se zbavili tohoto nepříjemného zánětu, je důležité pečlivě dodržovat hygienu. Pomoct může také dieta složená z nedráždivých potravin či přírodní produkty.