Huntingtonova choroba

Huntingtonova choroba je vzácné dědičné neurodegenerativní onemocnění mozku, které je charakteristické nekoordinovanými trhavými pohyby těla nemocného a snížení mentálních schopností individua.

Příčiny choroby

Jedná se o vrozené onemocnění, jehož podstatou je poškození některých neuronů v mozku, které odumírají. Jelikož se jedná o geneticky podmíněnou nemoc, objevuje se zejména u osob, v jejichž rodině se tato nemoc již jednou objevila. Pokud tedy jeden z rodičů trpí touto chorobou, je 50% šance, že jejich dítě Huntingtonovou chorobou dříve nebo později také onemocní.

Huntingtonova choroba - příznaky

• nekoordinované a trhavé pohyby
  • ztráta kognitivních funkcí (např. ztráta řeči, paměti, poznávání atd.)

Nejčastěji se příznaky choroby vyvíjejí až ve středním věku. V dalších generacích však není výjimkou projev příznaků již v dětském věku.

Jak léčíme Huntingtonovu chorobu u nás?

I když se jedná o nevyléčitelnou nemoc, my s tímto onemocněním máme řadu zkušeností a dokážeme zmírnit jednotlivé symptomy onemocnění. Osobám trpícím touto nemocí poskytujeme jak neruologickou, tak i psychiatrickou a rehabilitační péči a jejich blízkým velmi cenné rady.