Nemoc ALS - Amyotrofická Laterální Skleróza

Co je nemoc ALS?

Amyotrofická laterální skleróza je vzácné a dosud neléčitelné degenerativní onemocnění nervového systému, při kterém dochází k degeneraci centrálního a periferního motoneuronu. Bohužel u tohoto onemocnění lékaři zatím nevědí, jaká je příčina vzniku.

Jedná se o multiflokální postižení s rychlou progresí. Nemoc ochromuje a ničí jak mozkové, tak i spinální motoneurony, které souvisejí s komunikací mezi mozkem a svalstvem. Tím dochází k postupné svalové atrofii.

Nemoc ALS – příznaky

Příznaky u této závažné nemocné nemoci se zprvu nijak neprojevují. Během času se objevují první symptomy – konkrétně cukání svalů (zejména u rukou), svalové křeče, slabost svalů končetin atd. Většina pacientů si všimnou prvně cukání jazyka. S atrofií svalů postupně dochází ke ztrátě svalové hmoty a tedy k poruchám hybnosti. Dále má nemocný také problém s poruchami řeči, polykání a někdy i poruchám dýchání.

Diagnoza ALS

Neurologické onemocnění ALS diagnostikujeme pomocí vylučovací metody. Na naší klinice vás vyšetří neurolog pomocí několika testů k vyloučení jiných nemocí. Konkrétně vám budou proveden krevní náběry, EMG vyšetření, CT mozku, magnetická rezonance atd.

Léčení ALS u nás

I když je laterální amyotrofická skleróza dodnes neléčitelná, na naší klinice máme při její léčbě opravdu pozitivní výsledky. Během léčby využíváme mnoho metod. Důležitá je především symptomatická terapie, která je zaměřena na utlumení bolesti a křečí. Naši pacienti navštěvují také fyzioterapii, která jim pomáhá při bolestech kloubů.