Roztroušená skleróza mozkomíšní

Víte, že léčba v zahraničí je hrazena vaší pojišťovnou?
Využijte kvalitní německé lékařské péče BEZ ČEKÁNÍ!

Ačkoliv roztroušená mozkomíšní skleróza není zcela vyléčitelným onemocněním, díky novým terapeutickým možnostem působení na imunitní systém ji lze celkem úspěšně léčit. Jsme schopni zajistit veškeré dnes známé léčebné metody.

Co je roztroušená skleróza?

Jedná se o onemocnění mozku a míchy, při kterém vlastní imunitní systém nemocného napadá centrální nervovou soustavu. Tím dochází k poškození myelinového obalu nervových buněk, což vede k dočasnému přerušení nebo trvalému narušení přenosu nervových vzruchů v nervových vláknech centrální nervové soustavy. Nemoc postihuje zejména mladé dospělé a častěji se vyskytuje u žen.

Nemoc nejprve zasáhne oblasti, které zodpovídají za čití, koordinaci a pohyb. Postupem času se začnou objevovat nová místa demyelinizace, převážně v krční míše a v zrakových nervech.

Příčiny roztroušené sklerózy

• genetická predispozice
  • traumatický stres
  • autoimunitní onemocnění - v krvi vznikají protilátky proti vlastnímu myelinu

Příznaky roztroušené sklerózy

Roztroušená skleróza nemá zprvu přesné specifické příznaky. Často se projevuje mnoha různými obtížemi, neboť u každého pacienta může být zasáhnuta jiná oblast centrálního nervového systému. Mezi nejčastější příznaky patří hlavně:

• snížení citlivosti
  • mravenčení v končetinách

Dále se mohou objevit také příznaky jako porucha vidění, potíže s výslovností a plynulou řečí, únava či deprese.

Roztroušená skleróza - léčba na naší klinice

Jak už bylo výše zmíněno, na roztroušenou sklerózu neexistuje žádný lék, který by toto onemocnění plně odstranil a pacienta zcela vyléčil. My však provádíme mnohé účinné formy terapie, které mají na nemocné velice příznivé účinky. Při léčení této nemoci se zaměřujeme hlavně na:

• zmírnění obtíží a předcházení potížím novým
  • zpomalení rozvoje nemoci
  • zabránění invalidity

Naše léčba také zahrnuje rehabilitaci a ovlivňování únavy. Rehabilitaci zaměřujeme na udržení fyzické kondice každého pacienta. Díky neustálému fyzickému tréninku dokážemme dlouhodobě a efektivně ovlivnit únavu pacientů.