Operace nosní přepážky

Plastika nosního septa neboli operace nosní přepážky se provádí při vybočené nosní přepážce, jejíž příčinou je vrozená vada nebo úraz. Operaci provádí lékaři chirurgicky, přičemž upraví nosní přepážku tak, aby byla umístěna ve středu dutiny nosní. Díky tomuto opatření se pacientovi bude lépe dýchat nosem.

Operace nosní přepážky

Výkon se provádí v celkové anestezii, proto musí pacient před operací podstoupit celkové předoperační vyšetření. V některých případech lékaři mohou provést pouze místní znecitlivění. Během operace lékař - operatér upraví přepážku do požadovaného tvaru. V případě, že se výkon provádí otevřenou cestou, má pacient drobnou viditelnou jizvu.

Celá operace je poměrně náročná a trvá hodinu i více. Po operaci lékař zavede pacientovi tamponádu na dobu dvou až tří dnů.

Pooperační péče

Po zákroku je běžné, že jsou operovaná místa oteklá a mohou vzniknout i podlitiny. Podle individuálního posouzení lékaře pacient zůstane hospitalizován zhruba 2 – 5 dní. Po operaci nedoporučujeme alespoň jeden týden smrkat. Po uplynutí deseti dnů odstraníme stehy.

Dále doporučujeme, aby pacient cca na tři týdny vynechal veškeré sportovní aktivity a setrval v pracovní neschopnosti.

Operace nosní překážky – komplikace

I při správném provedení operace a správné pooperační péči se mohou vyskytnout komplikace. Jedná se zejména o:

• oslabení kostry nosu
  • deformace nosního hřbetu
  • krvácení
  • proděravění nosní přepážky
  • zánětlivé komplikace

Další rizika a komplikace závisí na každém pacientovi a jeho celkovém zdravotním stavu.