Bronchialní astma

Astma bronchiale patří v dnešní době k nejčastějším nemocem nejen u dětí, ale i dospívajících či dospělých lidí. Důvodem potíží při astmatu je zánět způsobený chybnou reakcí imunitního systému.

Co je astma bronchiale?

Jedná se o onemocnění, které postihuje dýchací cesty, konkrétně průdušky a průdušinky. Průduškové astma je nemoc, kterou doposud lékaři neumějí úplně vyléčit, avšak díky požívaným lékům a dalším postupům dokáží ve většině případů udržet projevy astmatu na minimu.

Astma bronchiále u dětí

Stále více trpí astmatickým onemocněním právě děti. Jsou náchylnější na různé alergeny (např. prach, nečistoty v ovzduší, cigaretový kouř apod.), kterým jsou stále častěji vystaveny a jejich imunitní systém není tak silný a zralý jako u dospělých jedinců.

Příznaky astma bronchiale

Mezi klasické příznaky patří náhlá výrazná dušnost a záchvatovitý kašel. Suchý a dráždivý kašel se většinou zhoršuje během noci, čímž narušuje klidný spánek. Mezi další projevy astmatu se řadí dušnost, pro níž je typický ztížený výdech a námaha při nádechu. Výdech je často doprovázen sípavými a pískavými zvuky. S dušností se pojí lapání po dechu a nepříjemný tlak, který astmatik pociťuje na prsou.

Astma bronchiale - léčba

Astma bronchiale je sice v principu nevyléčitelným onemocněním, u něhož však dojde při řádné dodržování léčby ke zlepšení nebo úplnému dlouhodobému vymizení příznaků. Na naší klinice lékař podle charakteru a intenzity obtíží navrhne léčbu astmatu a předepíše vhodné léky.