Brániční kýla

Zaznamenáváte u sebe časté pálení žáhy, horší polykání, dýchání nebo neustálý pocit cizího tělesa v hrdle? Pak to může být brániční kýla, která když není včas rozpoznána a léčena, může způsobit mnohé zdravotní komplikace.

Máte-li podezření na brániční kýlu, neváhejte navštívit naši kliniku ve Weidenu, kde naši lékaři provedou důkladné vyšetření brániční kýly a při potvrzení nasadí vhodné léčbu.

Co je to brániční kýla?

Brániční kýla, nazývána odborně hiátová kýla nebo hiátová hernie, je velice častý nález, který se u některých lidí nijak neprojevuje a u jiných zas způsobuje řadu komplikací. Při vzniku brániční kýly dochází k tomu, že se část žaludku vyklene do hrudníku a to přes oslabenou bránici.

Typy bráničních kýl

Nejčastějším typem brániční kýly je kýla skluzná, při které dochází k vysunutí žaludku s jícnem. Druhým a méně častým typem je paraezofageální kýla, u které dochází vysunutí kusu žaludku. Třetí možností je pak kombinace dvou výše zmíněných typů.

Brániční kýla – příznaky

Mnoho lidí, kteří mají brániční kýlu, nepociťují žádné zdravotní potíže. I když většina lidí nepociťuje nic, mohou se objevit typické příznaky brániční kýly jako:

• pocit cizího tělesa v krku a obtížné polykání
  • zhoršené dýchání
  • bolesti na hrudi
  • kyselá pachuť v ústech
  • vytvoření vředů na hrudi
  • chudokrevnost
  • zvracení

Jak se projevuje brániční kýla?

Jak už bylo zmíněno v příznacích, brániční kýla se většinou nijak neprojevuje a bývá vždy spíše náhodným nálezem při gastroskopii. Kromě výše zmíněných příznaků se ještě u některých lidí může objevit pálení žáhy či noční kašel.

Brániční kýla – léčba na naší klinice

Brániční kýlu u nás diagnostikujeme pomocí endoskopu při gastroskopii. Díky tomuto vyšetření zjistí naši lékaři stupeň poškození jícnu, případně jiných tkání a na základě toho se pak kýla léčí pomocí léků, nebo se přistupuje k operačnímu zákroku.

V první řadě se nasazuje léčba pomocí medikamentů, které působí proti překyselení žaludku a tím je chráněna sliznice jícnu. Tuto léčbu ještě doplňujeme dalšími režimovými opatřeními. Pacient musí omezit např. alkohol, kávu, kouření atd. Často je našimi lékaři doporučována také dieta při brániční kýle, u které byste měli vynechat všechna špatně stravitelná jídla, nadýmavá jídla, perlivé nápoje či mentol.

Brániční kýla – operace u nás

Pokud diagnostikujeme závažnou a rozsáhlou brániční kýlu, u které by léčba pomocí léků již nezabrala, pak se provádí operace brániční kýly. Tento operační zákrok provádíme na naší klinice zcela běžně a využíváme k tomu šetrnou laparoskopickou metodu.