Pupeční kýla

Nahmatali jste si v oblasti břicha bulku, případně pociťujete slabost, tlak nebo dokonce bolest břicha? Pak by se mohlo jednat o pupeční kýlu. V případě podezření navštivte naši kliniku a my vás důkladně vyšetříme a diagnostikujeme problém.

Co je pupeční kýla?

Jedná se o vyklenutí pobřišnice v oblasti pupku. Tento typ kýly se může vyskytovat u kojenců při narození nebo těsně po něm. Většině dětem tato pupeční kýla vymizí samovolně do 3-4 let. U některých jedinců však místo zůstává oslabené po celý život a kýla se tak může projeví kdykoli v průběhu života a to jak u mužů, tak i u žen.

Pokud se objeví pupeční kýla u dospělých, pak samovolně jako u dětí nevymizí a naopak v průběhu času se může nadále zvětšovat a zhoršovat.

Jak se pozná pupeční kýla?

Pupeční kýlu je možné poznat podle patrného vyklenutí v oblasti pupky, které se při zvýšení tlaku zvýrazní. Toto vyklenutí je nebolestivé, měkké a elastické. U některých případů je velice nenápadné a uniká pozornosti při klasických preventivních prohlídkách.

Pupeční kýla – příznaky

Pupeční kýla probíhá jinak a u každého člověka může objevit náhle nebo postupně. Různí se také stupeň bolesti – někdo kromě přítomnosti bulky necítí nic, jiní zase mají pocit, jako by něco povolilo či prasklo.

Mezi další příznaky pupeční kýly patří:

• pocity slabosti, tlaku či bolesti v břiše
  • bulka na břiše

Vyšetření pupeční kýly

Pupeční kýlu vám vyšetří náš lékař pohmatem, nejdříve ve stoje a pak i vleže. Pohmat může být v oblasti břicha někomu drobet nepříjemný, avšak není bolestivý. V případech, kde je zjevné, že se jedná o pupeční kýlu, se další vyšetření neprovádějí.

Léčba pupeční kýly

Co se týče léčby, pupeční kýlu řešíme na naší klinice operačně. Zákrok v kýlním centru se provádí v celkové anestezii a používáme k tomu nejmodernější laparoskopické postupy.

Jak se operuje pupeční kýla?

Operace pupeční kýly se doporučuje co nejdříve, kdy je ještě kýla v malé velikosti a břišní stěna není příliš oslabena. Díky včasné operace je samotný výkon jednodušší a pacienta příliš nezatěžuje. Nejlepší dobou k operaci je u dětí mezi 2. - 5. rokem života.

Nebezpečí pupeční kýly

Pupeční kýla jako taková není nebezpečná v dětském věku. U dospělých jedinců však může dojít k uskřinutí či proniknutí obsahu dutiny břišní do podkoží. V případě podezření na pupeční kýlu proto prosím vyhledejte naší lékařskou pomoc a my vám s tímto problémem pomůžeme.