Provedení chirurgických zákroků

Víte, že léčba v zahraničí je hrazena vaší pojišťovnou?
Využijte kvalitní německé lékařské péče BEZ ČEKÁNÍ!

Všeobecná a viscerální chirurgie se zabývá provedením chirurgických výkonů na následujících orgánech:

Jícen

Nemoci jícnu se nejčastěji objevují ve středním a vyšším věku. Jedním z možným onemocnění je zánět jícnu, který vzniká při zpětném vniknutí žaludečního obsahu do jícnu tzv. refluxu. Součástí žaludečního obsahu je kyselina chlorovodíková, která jícen dráždí. Mezi rizikové faktory patří nevhodný životní styl spojený s kouřením a obezitou a alkoholismem.

Léčba zánětu se provádí podáním ochranných léků, u závažnějších nálezů je na místě léčba chirurgická. Na naší klinice provádíme následující zákroky:

• transhiatální resekce jícnu při zhoubných nádorech (přístup skrz břišní, případně i hrudní dutinu)
  • abdominotorakální resekce (přístup skrz břišní a hrudní dutinu)
  • abdominálně cervikotorakální resekce (přístup skrz břišní a hrudní dutinu a krk)

Žaludek- příklady výkonů

Mezi nejčastější problémy žaludku jsou různé typy gastritidy neboli zánětů. Nejběžnější jsou krátkodobé nevolnosti, bolesti nebo zvracení. S neléčenou gastritidou se mohou dostavit žaludeční vředy nebo krvácení do žaludku.

Zvláštní problematiku tvoří různé nádory žaludku. U řady z nich se chirurgické výkony kombinují s chemoterapií. Na naší klinice provádíme zákroky jako je laparoskopická a laparotomická částečná i totální resekce žaludku.

Tenké a tlusté střevo - příklady výkonů

problémy s tlustým střevem jsou řazeny mezi tzv. civilizační choroby. Mezi nejčastější onemocnění patří zánět slepého střeva, hemoroidy, Crohnova nemoc nebo různé nádory, které jsou nezřídka zásadním problémem chirurgie střev a konečníku.

Naše klinika provádí široké spektrum výkonů. Mezi časté patří laparoskopická a laparotomická částečná resekce, hemikolektomie, kolektomie a proktokolektomie s navazující ileoanální anastomózou. Laparoskopická a laparotomická apendektomie, resekce divertiklů tenkého a tlustého střeva.

Konečník - příklady výkonů

V oblasti konečníku se vyskytuje celá řada subjektivně nepříjemných onemocnění. Patří k nim zevní a vnitřní hemoroidy, trhliny (fissura) a píštěle. Za závažná onemocnění se pak považují nádory a polypy.

• Operace a resekce píštělí, abscesů, hemoroidů a fissur
  • Laparoskopické resekce konečníku a análního kanálu.
  • Laparotomické totální mezorektální resekce.
  • Exstirpace konečníku.
  • Transanální endoskopická polypektomie.

Žlučník a slinivka břišní

Onemocnění žlučníku patří mezi nejčastější choroby, které se léčí na chirurgických klinikách. Většinou se jedná o žlučové kameny, které způsobují záněty žlučníku a žlučových cest, žlučové koliky, záněty slinivky břišní a mnohé jiné komplikace.

• Laparoskopické a laparotomické odstranění žlučníku.
  • Resekce žlučovodu a papili Vaterské.
  • Resekce hlavy nebo totální resekce slinivky břišní (bez resekce vrátníku nebo s úplným odstraněním dvanáctníku a lymfatických uzlin).
  • Drenážní operace.
Slinivka břišní
  • Odstranění hormonálně aktivních zhoubných nádorů slinivky břišní.
  • Operace rakoviny pankreatu - viz výše
  • Chirurgické řešení pankreatitid a jejich následků.

Játra

Játra jsou největší žlázou v těle a centrálním orgánem látkové výměny. Různé typy žloutenek jsou označovány jako záněty jater - hepatitidy. Virus hepatitidy A způsobuje akutní zánět, které se ovšem obvykle snadno vyléčí. Naopak virus hepatitidy B, C a další viry způsobují chronické změny, které v případě neléčení vrcholí až cirhózou jater, případně i zhoubnými nádory.

• Laparoskopická a laparotomická resekce jater pro primární i sekundární nádory
  • Rozšířená resekce jater.
  • Laparoskopické a laparotomické odstranění jaterních cyst.
  • Odstranění echinokokových cyst.
  • Ošetření ruptury jater.

Slezina

Hlavní funkcí sleziny je odstraňování stárnoucích krvinek a funkce imunitní. Při různých chorobách dochází k jejímu zvětšení. Nejčastěji dochází k jejímu zvětšení. Odstranění sleziny se na naší klinice provádí laparoskopickou a laparotomickou metodou po zralé úvaze a konzultaci hematologů, dětských lékařů i dalších odborníků. V případě poranění sleziny se snažíme slezinu zachovat, ať už postupy striktně konzervativními nebo záchovnými operacemi. I při nich preferujeme přístupy laparoskopické.

Bránice

Bránice vytváří předěl mezi dutinou hrudní a břišní a je hlavním dýchacím svalem. Nejčastějšími onemocněními jsou kýly, vzácněji vrozené, mnohem častěji získané a to hlavně z oblasti prostupu jícnu z mezihrudí do břišní dutiny.

• Laparoskopická a laparotomická fundoplikace brániční kýly.
  • Obnovení celistvosti bránice při její ruptuře.

Kýly

Laparoskopické a laparotomické chirurgické zákroky při různě lokalizovaných kýlách (tříselné, stehenní, pupeční, různých kýl v břišní stěně, včetně častých kýl v pooperační jizvě a bráničních kýl). U řady kýl, zejména u recidiv, využíváme s výhodou laparoskopické metody.

Retroperitoneum

Retroperitoneum je prostor mezi zadní břišní stěnou a zadní částí nástěnné pobřišnice. Obsahuje ledviny, močovody nebo nadledviny, i části dalších nitrobřišních orgánů a rovněž důležité velké cévy a nervy. Na naší klinice odstraňujeme zhoubné nádory nadledvin a paraaortálních orgánů a řešíme též záněty a jiné afekce v retroperitoneu často ve spolupráci s urologickým týmem.

Nadledviny

Odstranění zhoubných a nezhoubných nádorů nadledvin.

Multiviscerální resekce

Odstranění většího množství částí vnitřních orgánů při rozšířených zhoubných nádorech.

Revizní operace

• Po komplexních operacích nebo při progredujícím vývoji zhoubných nádorů.
  • V souvislosti s peroperačním podáváním chemoterapeutik.
  • Odstranění srůstů pomocí laparoskopické a laparotomické metody.
  • Při velmi těžkých nitrobřišních infekcích

Chirurgická léčba obezity

Obezita je závažné onemocnění, které se vyznačuje zvýšenou hmotností nebo zvýšeným množstvím tukové tkáně v organismu. Obezitu je možné léčit také operačně. K takovému kroku se přistupuje, pokud selžou konzervativní metody.

• GastricBanding (snížení hmotnosti pomocí bandáže žaludku).
  • GastricPacking (snížení hmotnosti pomocí gastrostimulátoru – IGS).
  • Plastická operace břišní stěny po úspěšné redukci hmotnosti.
  • Trvalé odstranění větší části žaludku
  • Zkrácení trávicího traktu bypassem (obejití několika metrů střeva)

Dětská chirurgie

Na naší klinice se zaměřuje chirurgická léčba na tříselné a pupeční kýly. Dále provádíme zákroky jako:

• Laparoskopická apendektomie a cholecystektomie.
  • Operace některých vrozených vad trávicího traktu.

Štítná žláza a příštítná tělíska - více informací

Nedostatečná činnost štítné žlázy se projevuje zpomalením tělesných funkcí, jako je unavenost, zimomřivost, zácpa. Zpomaluje se také psychika, kdy se objevuje nezájem o cokoli. V pokročilém stádiu dochází k zhrubnutí hlasu a přibývání na váze.

• Resekce štítné žlázy s neuromonitoringem a peroperační biopsií.
  • Radikální operace při nádoru štítné žlázy.
  • Resekce příštítných tělísek a autotransplantace příštítných tělísek.